מסלולי בחירה לתלמידי החטיבה בשנה"ל תשפ"א

  • מסלול קולנוע

    אייל קנטור

    רקע לתוכנית מעצם טבעה, אומנות הקולנוע משלבת גורמים אומנותיים, טכנים וטכנולוגים בד בבד עם עיצוב תהליכים אישים, בינאישיים וחברתיים. העיסוק הן בעולמות התוכן והן בהיבטים של התהליך  יוצר חיבור מרתק עבור התלמידים.


    מטרות מיומנויות-מיומנויות-מיומנויות
    בעולמנו בו המידע הוא נגיש וזול, לא ניתן שר להגזים בחשיבותן של המיומנויות אותן ניתן להקנות באמצעות הוראת הקולנוע:
    בהיבט האומנותי: פיתוח היצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה,  נתוח ורפלקציה, צפייה ביקורתית, קומפוזיציה, זרמים באומנות הקולנוע, עריכה, צילום, משחק מול מצלמה, כתיבה מקורית.


    בהיבט החברתי: ניהול זמן, ניהול צוות ומנהיגות,  עבודה בצוות, אחריות הפקה, תהליך מתן משוב והפקת לקחים.


    בהיבט הבינתחומי: חשיפה לעולמות תוכן אחרים – מדע בקולנוע למשל, הפעלת תוכנות עריכה ממוחשבות, מנהיגות.

  • מסלול טכנולוגי מייקרי

    עמית יעקב | לירן זריהן

    בקצרה על תחום המייקינג
    בשנים האחרונות עולם המייקינג הולך ומתפתח ומשתלב במערכות החינוך. מייקינג היא מסגרת רב תחומית שבה ניתן ליישם רעיונות שונים בצורה מעשית ובתפיסה של עבודה סביב פרויקט. על מנת ליישם את הפרויקט נדרש לרכוש מיומנויות שונות וללמוד תחומי דעת שונים סביב עקרונות מעולם המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והאומנויות. עולם המייקינג פורץ גבולות ומחזק יכולות רב גוניות במגוון רחב של תחומי עשייה שונים. בואו נחלום, נייצר ונשתף את מה שיצרתם כי זוהי דרכם של המייקרים.

     

    מטרות המסלול ועבודה על פרויקט
    פיתוח  ידע תיאורטי ומעשי במגוון טכנולוגיות שימושיות ובעבודת ידיים (CRAFT) 
    פיתוח יצירתיות יכולת ביטוי עצמי ומסוגלות בשיטת "עשה זאת בעצמך" DIY))
    פיתוח חוש טכני מוטורי וחזותי.
    פיתוח ערכי סדר, דיוק, אחריות, ניהול זמן ומשאבים ובטחון עצמי.
    פיתוח ערכים חברתיים של סובלנות, עבודת צוות, למידת עמיתים ושיתוף.
    רב תחומיות ויכולת קישור בין תחומים שונים תוכנה, חשיבה עיצובית, חשמל, אלקטרוניקה, הדפסה בתלת ממד ועוד...
    התחומים אליהם יחשפו התלמידים הם: תוכנה ואפליקציות, עיצוב אתרים, חשמל ואלקטרוניקה, בקרים, הדפסה בתלת ממד, מיומנויות כפיים ועוד

  • WSC - World Scholar’s Cup

    אורי שוורץ

    העולם המודרני מציב בפני ילדינו שורה של אתגרים והזדמנויות שלא הכרנו בעבר - היכרות עם תרבויות שונות, צורך קריטי בשליטה באנגלית, קשרים בעולם הרחב (נטוורקינג), יכולת להעביר מסרים מדויקים בצורה אפקטיבית, בטחון עצמי, יכולת שליפת מידע ממקורות מגוונים, עיבודו והפיכתו לידע, עבודת צוות, ועוד.
    זה מספר שנים מרכזי מחוננים בישראל נוטלים חלק ב- WSC - World Scholar’s Cup , תחרות בינלאומית בהשתתפות מאות נבחרות מהעולם, המקנה לבני נוער מכיתות ז'-ט' את הכלים להתמודד עם אתגרי המידע והידע, עם הסביבה הגלובאלית ועם כישורי השפה ויכולת הביטוי הנדרשות בעולם המודרני. 
    השנה, לראשונה, עתיד מרכז המחוננים ביבנה להצטרף לתחרות ולהעמיד נבחרת מהשכבה הבוגרת של המרכז (ז'-ט').

  • מדעי כדור הארץ

    שם המורה

    היזמה להקמת "הנבחרת במדעי כדה"א" מציעה תכנית לגילאי החטיבה, המשלבת למידה חווייתית ופעילה המתכתבת בצורה ספירלית עם התכנים הנלמדים בתכנית השליפה בתכנית המחוננים הנגב המזרחי בכיתות היסודי. 

    הרציונל הפדגוגי המנחה את אופי הלימודים במרכז מדגיש למידה מבוססת מקום- למידה תהליכית המסתמכת על הסביבה הקרובה של הלומד ומיצוי האפשרויות הטמונות בה. בהתאם לכך, לימודי המדעים והסביבה הנם לימודי חובה בכיתות היסוד: בכיתה ג' קורס בגאולוגיה, בכיתה ד' קורס כימיה סביבנו ובכיתות ה'- ו' קורסים בפיזיקה ובמדעי הסביבה. אנו שואפים לייצר תכנית לימודים משמעותית ורלוונטית, המחנכת לערכים של אחריות אישית וסביבתית ומחזקת את שייכותם של התלמידים לקהילה ולחבל הארץ הייחודי בו הם חיים. 

    תכנית הלימודים דורשת שימוש במיומנויות חשיבה מסדר גבוה, חשיבה הקשרית, תרגול והפעלת חשיבה לוגית, אנליזה של ידע נרכש וסינתזה לידע חדש; מפתחת תובנה סביבתית ומחזקת ערכי שייכות למקום ולקהילה. כל אלו ועוד, הולמים את חזון האגף לאופן הלמידה והתכנים שראוי שיאפיינו את החוויה הלימודית במרכזי ההעשרה למחוננים. 

    במסגרת ההשתתפות בתכנית "הנבחרת במדעי כדה"א", אנו מציעים לתלמידים תכנית העשרה מיוחדת שנבנתה בשיתוף האקדמיה, שבסופה יתאפשר לתלמידים  לגשת לבגרות ברמת 5 יח"ל במדעי כדה"א: בסוף שנת הלימודים השנייה בתכנית תינתן  הזדמנות לגשת לבחינת הבגרות ברמת 3 יח"ל.  בשנת הלימודים השלישית בתכנית, יוכלו התלמידים להשלים שתי יח"ל נוספות בהגשת עבודת חקר- "גאוטופ". 


    התכנית נבנית בשיתוף פעולה אקדמי בין צוות הוראת המדעים בתכנית המחוננים עם מפמ"ר מדעי כדה"א- פרופ' ניר אוריון ורון בן- שלום ממכון וייצמן.
     

  •  מבוכים ודרקונים

    ליאור הלפרין

    פתוח כבונוס לכל המסלולים 

    התלמידים ישחקו דמויות בעלות סט כישורים, מטרות, ידע, יכולות ונתונים שונים. דמויות פועלות בעולם דמיוני שמתווך, מתואר ומופעל על ידי המנחה. המנחה שם מול התלמידים אתגרים, מצבים ומשימות שעליהם לפתור על מנת להתקדם במסגרת המשחק.
    הקורס משמש כאמצעי לפיתוח יכולות חשיבה בדגש על חשיבה תהליכית, הומור, שיתוף פעולה, יצירתיות, חשיבה מתמטית, שימוש במשאבים, מוסר, יכולות ורבליות ועוד.

    הפעילות מועברת בעזרת מיניאטורות.
     לוחות קרב, קלפי כוחות ,מצגות ועזרים

    ** פתוח כבונוס לכל המסלולים
     

האלון 39 יבנה. טלפון: 08-9322184. פקס: 077-5270049. דואר אלקטרוני: eshkolyavne@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לבי"סמארט, מרכז למחוננים ומצטיינים יבנה, 2018